اسفند ۱۵, ۱۳۹۲ محمدعلی 15دیدگاه

حدود دو هفته پیش بود که بنا به درخواستی یکی از دوستان یک لپ تاپ از سایت دیجی کالا خریداری کردم ، دوست بنده به علت ذیغ زمانی که داشت میخواست لپ تاپ خیلی سریع به دستش برسد ، بعد از اینکه سفارش را ثبت و پرداخت کردم نگاهی به صفحه مربوط به ارسال مرسولات انداختم که در آنجا قید شده بود سفارشاتی که از ساعت ۳ به بعد ثبت شوند روز بعد ارسال خواهد شد ، به دلیل عجله ای که بود و ندیدن این صفحه در بدو خرید با مرکز تماس دیجی کالا تماس گرفتم ، اپراتور تلفن را برداشت و بنده عرض کردم که به دلیل عجله ای که دارم میخواستم بدانم این لپ تاپ میتواند امروز ارسال شود و یا خیر ، که با صدای محکمی گفتند خیر ! بنده هم تشکر کردم … حدود ۲ ساعت بعد تماسی از  دیجی کالا گرفته شد که فرمودند فردا ساعت ۳ تا ۶ لپ تاپ ارسال میشود ، هر چند به شدت دوست بنده عجله داشت اما تشکر کردم و فردای آن روز از ساعت ۳ الی ۶ منتظر ماندیم ! اما نیامد که نیامد … با  دیجی کالا  تماس گرفتیم که صدای ضبط شده گفت زمان اداری تمام شده است … با خجالت زدگی تمام با دوستمان ارتباط برقرار کردیم و مساله را گفتیم و خداراشکر ایشان هم مساله را درک کردند ، صبح روز بعد با  دیجی کالا تماس گرفتم و از اینکه بدقولی کرده بودند شکایت کردم که پس از چندین بار پاس کاری میان اپراتور ها در آخر اپراتوری گفت مگر در کار خود شما مشکل پیش نمیاید ! خوب بنده جواب آخر را گرفتم که نه در  دیجی کالا  کسی به فکر مشتری و مشتری مداری نیست پس بریم دنبال زنده کردن خریدمان ! با کلی صحبت و نصیحت شدن از سوی دوستان  دیجی کالایی ، فرمودند که دستگاه ظرف ۲۴ ساعته آینده ارسال میشود که این هیزم در آتش گذاشتن بود … ازشان درخواست کردم که به هزینه خودِ من آن لپ تاپ را جداگانه ارسال کنند که گفتند نمیشود . دستِ آخر پس از ۲ ساعت مکالمه گفتند تا قبل از ۴ امروز ارسال میشود … ساعت ۴ هم گذشت و چیزی ارسال نشد … مجددا” تماس گرفتم و اینبار خداراشکر صدای ضبط شده نبود … با خستگی تمام مساله را از ابتدا تعریف کردم چون اپراتوری که قبلا” با من حرف زده بود حضور نداشت و گفتند پیگیری میکنیم تماس میگیریم … ساعت ۶ شد و تماسی گرفته نشد مجددا” تماس گرفتم و همانند بار قبل برای اپراتور جدید مساله را تعریف کردم و گفتند ارسال شده است … و نهایتا” ساعت ۸:۳۰ شب دستگاه به دست من رسید و تنها چیز جالب این خرید این بود که پیک آن شرکت وقتی لپ تاپ را تحویل داد ، گفت شیرینی ما فراموش نشود …
داستان بالا یک تجربه واقعی در رابطه با خرید از سایت  دیجی کالا  بود ، سایتی که برای خود اسم و رسمی درست کرده است … اما من یک مشتری شاکی بودم و الان مدت ها از خرید لپ تاپ من گذشته ، بعد از پیش آمدن این مساله به این فکر کردم که شاید مدیریت محترم  دیجی کالا  آقای محمدی از این مساله خبری نداشته باشد ، که پرسنل مشتری مداری ندارد به همین جهت یک ایمیل زدم اما هیچ جوابی نداشت و به این فکر کردم که شاید این مساله برای  دیجی کالا  بسیار تکراری است و جزئی از سرویس دهی میباشد .
اما آقای محمدی عزیز ، شما هزینه بسیاری کرده ای ، تنها به عنوان یک مشتری پیشنهاداتی برای شما دارم :
۱- از پرسنل مشتری مدار استفاده کنید و یا حداقل یک دوره ۲ ساعته آموزش برایشان برگزار کنید .
۲- یک واحد امور مشترکین در شرکت شما لازم است ! که مشتری شاکی از این داخلی به آن داخلی نرود .
۳- یک ماژول کوچک ثبت تیکت در پروفایل کاربران بگذارید و پرسنل را مجاب کنید اظهارات مشتری را ثبت کنند تا اپراتور بعدی آن را بخواند نه اینکه مشتری ۱۰ بار مشکل خود را تکرار کند …
۴- یک سیستم پیگیری سفارش داشته باشید … نه اینی که الان دارید یک سیستم واقعی .
۵- کمی اطلاع رسانی خود را بهتر کنید ! من برای اینکه بفهمم چطور خریدم به دستم خواهد رسید سایت شما را زیر و رو کردم اما به لطف برنامه نویسی میتوانید این مساله در هنگام خرید هم ذکر کنید .
۶- سیستم رسیدگی به شکایات پیش پا افتاده ترین مساله در هر بیزنسی هست .

مسائل زیاد است و وقت تنگ انشاالله برای سایر مشتریان چنین تجربه ای پیش نیاید .

15 دیدگاه در “یک تجربه بد در خرید از دیجی کالا به زبان مشتری سابق

  1. مطلب جالبی بود. واقعا یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کار در کشور ما مشتری مداریه. تقریبا شرکتی رو سراغ ندارم که به محض اینکه به اسم و رسمی میرسه دیگه مشتری مداری براش مهم نیست و میره روی فرمت KLM معروف. خیلی جای تاسف داره که صاحبان کسب و کار چیزی رو با زحمت میسازن و بعد رهاش میکنن به امان خدا.

    1. سیامک جان ممنونم از اینکه نظرت را با من به اشتراک گذاشتی ، اما به عقیده من هر فردی اگر دوست داشته باشد با جایی کار کند باید نقاط ضعف آن را اطلاع بدهد تا اصلاح کنند این احترام به خودمان است که حقمان را محفوظ نگه دارند .

  2. واقعا که دیگه به دیجی کالا هم امیدی نیستش …
    دیجی کالا هم مثل بقیه فروشگاه های اینترنتی ایرانی وقتی با اقبال مردم رو برو شد خودشو خراب کرد …
    من این محصولو دیشب سفارش دادم ثبت هم شد امروز صبح هم تماس گرفتن برای تایید سفارش سفارش رو هم تایید کردم و حتی پیامک تایید سفارش هم برام اومد ، نیم ساعت بعد تماس گرفتم که یک محصول دیگه به سفارش اضافه کنم ، اپراتور میگه این دستبندی که سفارش دادین موجود نیست دیگه !
    میگم اگه موجود نیست پس چرا سفارش گرفتین ، پس چرا زنگ زدین براش تایید میگیرین …
    بعدش که من کلا از سفارش دادنم منصرف شدم یک ساعت بعد اپراتور دیجی کالا تماس گرفته که سفارشتون شنبه میاد خدمتتون …
    بعد رفتم تو پنلم دیدم ای بابا سفارشم که لغو شدست ، زنگ میزنم دیجی کالا میگم سفارش من که لغو شده شما تماس گرفتین میگین شنبه میاد خدمتتون میگن نه خیر این محصول کلا موجود نیست میگم پس چرا هی زنگ میزنین هماهنگ میکنین هی میگین موجود نیست تکلیفتون با خودتون مشخص هست ؟
    هیچی گفت منتظر باشید و هی پاسکاری میکردن به همدیگه …
    من مشتری چندین و چند ساله دیجی کالا بودم ولی با این کاری که کردن دیگه دیجی کالا رو گذاشتم کنار و هیچ وقت از دیجی کالا خرید نخواهم کرد
    از قدیم گفتن یک مشتری ناراضی هزاران مشتری دیگه را ناراضی خواهد کرد
    دیجی جون دیگه بای بای

  3. با سلام ،اینحانب نیز می خواستم در راستای اطلاع رسانی به دیگر هموطنان ،تجربیات خود را از خرید از شرکت دیجی کالا تشریح نمایم تا شاید این مشکلات رفع شود و یا این تجربه برای دیگران مجددا رخ ندهد .در تاریخ ۳/۳/۹۴ از این شرکت Xbox 360E 250 G خرید کرده و پس از رویت کالا متوجه شدم هارد ۲۵۰ گیگ دستگاه متفرقه بوده و لوگو ندارد،با این شرکت تماس گرفتم و تقاضای رسیدگی،تعویض هارد یا در صورت عدم رسیدگی مرجوعی کالا را نمودم که متاسفانه با ۳ بار پیگیری و ایمیل بالاخره لطف کردند و به من اطلاع دادند که به هیچ عنوان ترتیب اثری به این شکایت نمی دهند و هیچ مسئولیتی هم در قبال تعویض یا مرجوع نمودن کالا ندارند و وقتی من عنوان کردم که پس جلب رضایت مشتری برای آنها مهم نیست هیچ اهمیتی ندادند و گفتند اصل بودن و یا نبودن کالا از نظر مشتری برای آنها دلیل کافی نیست و به هیچ عنوان هم پول مرا پس نمی دهند .اینجاست که متوجه شدم در اینگونه شرکتها هیچ مدل کیفیت و یا هیچ مدیریت مشتری وجود ندارد که حتی به ظاهر و با مکالمه و دلجویی جلب رضایت مشتری برابشان مهم باشد بلکه فقط قبل از خرید و اخذ پول مشتری احترام دارد ولی به محض دریافت پول قانون رضایت مشتری منتفی می شود و مشتری ساده و وفاداری مثل من که کالایی به قیمت یک میلیون و پانصد و شصت هزار تومان را یک جا از ایشان خرید نموده است را به راحتی نادیده گرفته و تبدیل به یک مشتری ناراضی می نمایند،سپس با ناامیدی از تعویض کالا اقدام به راه اندازی دستگاه نمودم و متاسفانه تازه متوجه شدم که دسته کنسول بازی خراب است و کار نمی کند و علاوه بر اینکه هدست دستگاه در کارتن نیست هیچ دفترچه راهنما و یا هر چیزی که نشانه اورجینال بودن آن باشد در کارتن آن وجود ندارد.نهایتا امیدوارم که همه ما مردم سعی کنیم در برابر یکدیگر مسئولیت پذیر باشیم تا این رفتار به عنوان یک فرهنگ شناخته شود و در سطح کلان سازمانها،نهادها و شرکتهای تجاری خود را موظف به مشتری مداری و حفظ کیفیت و استاندارهای مورد ادعای خدمات و کالاهای خود باشند.با تشکر

  4. هیچ وقت پول به حساب دیجی کالا نریزید من سفارش دادم انلاین پرداخت کردم زنگ زدن میگن موجود نیست پدر در اومد تا پولم بگیرم

  5. در تاریخ ۲۳/۴/۹۴

    تبلت خریداری کردم حین کار با تبلت متوجه داغ شدن تبلت شدم، با توجه به این که داغ شدن حین کار با تبلت امر طبیعی محسوب میشود ولی درجه حرارت تبلت ۴۸٫۵سانتگراد به حدی که تبلت را در دست نمیتوام بگیرم،با خدمات پس از فروش تماس گرفتم و مشکل را عنوان کردم، کارشناس فرمودند که زمانی مشکل فنی محسوب میشود که تبلت هنگ یا خاموش شود،ضمن اینکه متوجه مشکل نشدند، که با چنین درجه حرارت بالای چطور امکان استفاده از تبلت ممکن است!هم چنین از ارسال پیک معذورند.

    درخواست پیگیری مشکل رادارم ،و خواهشمندم که شرکت دیجی کالا در خصوص بازاریابی الکترونیکی با توجه به اهمیت به مشتریان loyal ,مشکلات مشتریان را مورد توجه قرار دهند.
    متن ایمیل و عدم توجه دیجی کالا

  6. سلام.من اخیرا گوشی تلفن گیگا ست از دیجی کالا خریدم.وقتی تلفن به دستم رسید شماره تماس ورودی نمایش داده نمی شد.با کرشناسان شرکت تماس گرفتم عنوان کردن این ایراد فنی است تلفن را عودت بدهید.بعد از ارسال دو روز بعد تماس گرفتن که اشکال نیست علم پیشرفت کرده باید شرکت پشتیبان و گارنتی کننده تنظیمات تلفن را برای شما درست کنه!!! دوباره تلفن را با همان اشکال ارسال کردن.اینم از پیشرفت علم.من دیگه از اینا خرید نمیکنم یه مشت کلاه بردارن.

  7. من مشتریه چند ساله ی دیجی کالا بودم،
    شدیدا به همه پیشنهادش میکردم
    ولی جدیدا بسییااااار کلاهبردار شدند،

    من آیپد خریدم و از همون لحظه ی اول هنگ میکرد،
    هنگ،، ری استارت،،،
    ١ ساعت بعد از اینکه به دستم رسید بردم تحویلشون دادم
    الان بعد از گذشت ١ هفته ، نه کسی هست که جوابمو بده نه پولمو بهم پس میدن

    فقط خواهش می کنم ازشون خرید نکنید که تو این چند روز با یه سرچ تو اینترنت متوجه شدم اینا چه کلاه برداری ها که نمی کنند و چقدر جنس کارکرده یا فیک یا گرون که دست مشتری نمی دهند

  8. آقا حالا یه بار یه اتفاقی افتاده شما زیاد سخت نگیرید …….این ها مشکلی نیست مشکل اصلی یه جای دیگه ست مشکل من توی برنامه هایی مثل حراجمعه و ….ین فروشگاه هاست ………یه ترفند بسیار قدیمیه که از حالت روانی ای که ایجاد میشه در مردم سو استفاده می کنن … این روی بعضی افراد تاثیر میذاره و گول می خورن و محصول با قیمت بایین تری رو که می تونن توی فروشگاه هایی مثل زنبیل و مدیسه و….بخرن رو برن اینجا بخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. یه ترفند بسیار قدیمیه که از حالت روانی ای که ایجاد میشه در مردم سو استفاده می کنن … این روی بعضی افراد تاثیر میذاره و گول می خورن و محصول با قیمت بایین تری رو که می تونن توی فروشگاه هایی مثل زنبیل و مدیسه و….بخرن رو برن اینجا بخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. سلام و عرض ادب
    از مورخ ۵ اسفند که دستگاه all in one رو سفارش دادم و بعد از چند روز که به دستم رسید تا مورخ ۱۸ فروردین با صرف حداقل چند ساعت پشت تلفن بودن و حدود حداقل ۳۰ تا تماس با کارشناسان داشتم توضیح دادم کالایی که به دستم رسیده فاقد حافظه ۱۲۸ SSD هست و مغایر با توضیحات صفحه کالا است. با ارسال عکس از کالا و جعبه به آقای نادری هم نهایت در ۱۸ فروردین به بنده اعلام گردید که کالا به علت مغایرت عودت داده بشه و دقیقا همانی که خریداری کردم ارسال بشه. در فاصله خرید کالا تا ۱۸ فروردین قیمت این کالا به علت نوسان ارز دقیقا ۷۰۰ هزار تومن در بازار گرانتر شد و من قبل از اینکه به دی جی کالا پس بفرستم با چندین نفر از کارشناسان صحبت کردم که من می‌خوام کالا راطبق مغایرت پس بفرستم و کالا هم الان در سایت با قیمت جدیدی موجوده و اگر نهایت تا موقعی که کالا دست شما رسید موجودی کالا تمام شد دقیقا کالای خودم را برگردانید . بالاخره کالا ۱۹ فروردین ارسال و ۲۱ فروردین به دست دی جی کالا رسید . اینقدر در پذیرش کالا دست دست کردن تا نهایت ۱ اردیبهشت و پذیرش انجام شد و همزمان که موجودی کالا را در سایت چک کردم دیدم زده ناموجود !!! با کارشناسان تماس مجدد گرفتم و گفتن مغایرت صحیح بوده و براتون عودت وجه انجام میدهیم ! کلی توضیح دادم که من عودت وجه نمی‌خوام و کالایی که خریداری کردم قرار بوده دقیقا همون ارسال بشه و قبل از ارسال هم اتمام حجت کردم که اگر تا آن موقع ناموجود شد همینو پس بفرستید چون بعد از دو ماه دیگه نمیتونم با پول قبلی کالا را دوباره بخرم . متاسفانه کارشناسان زیره باره هیچ‌کدام از صحبتها نرفتن و همزمان مسج اومد که لطفاً شماره کارت معتبر را در پروفایل جهت عودت وجه ثبت کنید !!!!! ( لازم به توضیح است که بنده فایل صوتی تمام مکالمات از ابتدای اعلان مغایرت تا انتهای کار در موبایل ضبط شده دارم)
    من از این اینماد گرفته از مراجعه حضوری گرفته از اصناف کشور گرفته تا کامنت گذاشتن در تمام سایت ها و فروم‌های ایرانی تا حق خودم رو نگیرم ولتون نمیکنم خاطر جمع باشید بابت این حقه بازی باید سایت ملعون دی جی کالا تاوان پس بده . هر جور شده این متن رو هم به محمدی ها برسونید . این کارم نکنید خودم می‌رسونم چون در نهایت اونا باید جواب پس بدن نه چند تا منشی به اصطلاح کارشناس .

  11. موضوع: سواستفاده سایت دیجی کالا از افزایش نرخ ارز و عدم پایبندی به قوانین سایت مذکور

    بنده در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱ از وبسایت فروشگاه آنلاین دیجی کالا یک دستگاه لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل X541-UV-N به قیمت ۲۸۷۹۰۰۰ تومان با شماره سفارش DKC-*****14 خریداری نمودم.
    پس از دریافت کالا در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۷، لپ تاپ فوق توسط اینجانب آزمایش گردید و در همان روز به پشتیبان فروش تماس گرفته شد و اعلام خرابی دستگاه گردید. در تاریخ ۲۲ فروردین دستگاه تحویل مامور دیجی کالا گردید.
    پس از تماس های مکرر از طرف اینجانب با پشتیان فنی دیجی کالا در نهایت در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۷ با بنده تماس گرفته شد و خرابی دستگاه از طرف دیجی کالا تایید گردید. از طرفی در این مدت قیمت لپ تاپ موجود در سایت دیجی کالا به ۳۰۹۰۰۰۰ تومان افزایش یافته است.
    پاسخ مسئولین پشتیبانی این سایت پس از تماس های مکرر بنده به یکی از این صورت ها بوده است:«کالای مشابه درسایت موجود نیست» یا « این کالا از طرف فروشنده های دیگر و از طرف سایت دیجی کالا ارائه شده است و دیجی کالا مسئولیت تعویض کالای معیوب را متقبل نمی شود». این موضوع در حالی است که این سایت ادعای بازگردانی و تعویض بدون شرط تا ۷ روز پس از خرید را دارد.
    در مورد گزاره اول در پاراگراف فوق، در تماس بنده در تاریخ ۲ اردیبهشت ساعت ۶:۴۴ عصر اعلام شد که کالای موجود در سایت خطای سیستم است و در واقعیت وجود ندارد، و در مورد گزاره دوم، در تاریخ ۳ اردیبهشت ساعت ۱۰:۴۱ و ۳:۳۹ و ۳:۳۵ عصر چندبار دیگر دستگاه موجود در سایت دیجی کالا با قیمت ۳۰۹۰۰۰۰ عرضه گردید و با تماس مجدد بنده اعلام شد که این دستگاه از طرف شرکت های همکار دیجی کالا بوده و این سایت مسئولیت آنها را ندارد، قابل ذکر است که قوانین بازگشت سایت دیجی کالا به شرکت و یا انبار خاصی محدود نشده و شرط لازم و کافی خرید از دیجی کالا است. قابل ذکر است تمامی مکالمات بنده و مسئولین پشتیبان دیجی کالا در خود شرکت دیجی کالا ثبت و ضبط شده است و در مورد گزاره دوم از سایت دیجی کالا عکس گرفته شده است و به این شکواییه پیوست گردیده است.
    در نهایت پس از تماس های مکرر بنده و پیگیری های بنده در مورد تعویض لپ تاپ اینجانب، هر کدام از پاسخگوهای دیجی کالا پاسخ های متناقضی را به بنده ارائه نمودند.
    در انتها با توجه به افزایش نرخ ارز و به طبع آن افزایش قیمت این دستگاه، دیجی کالا برای تعویض دستگاه معیوب پرداخت مابه التفاوت قیمت تاریخ خرید و تاریخ درج در سایت (۴اردیبهشت) را از اینجانب خواسته است که این مورد مطابق با قانون حمایت از مصرف‌کننده، با شرط تعویض بدون شرط دستگاه معیوب (مطابق با قوانین خود سایت) در تناقض آشکار است.

  12. سلام من از دیجی کالا یه چند محصول خریدم بعد ۳ روز کد پیگیری پستی رو زدم داخل سایت زد که سفارش تحویل داده شده رفتم اداره پست شهرمون مسئول پست میگه این سفارش تهران تحویل داده شده اصلا چیزی نیومده زنگ زدم دی جی کالا چندین سری با قسمت ارسال کالاشون هر روز یکی از یکی گاوتر جواب میداد اصلا نمیدونستن چی باید بگن بعد خسته شدم زنگ زدم قسمت اپراتور یارو یکم بهتر حالیش بود بلد بود دروغ بگه گفت سفارشتون خراب بوده ما واسه رضایت شما مرجوع کردیم فردا مجدد ارسال میشه سه روز گذشت چیزی نیومد مجدد زنگ زدم اپراتور دیگه اعصابم خورد شده بود نه واسه سفارش واسه بدقولی و مسخره کردن با اعصاب خوردی میگم الان ۱۴ روزه سفارشم نمیاد زشته مثلا شما قراره معتبر باشید یارو کارشون رو توجیح میکنه میگه اینا طبیعیه همیشه هست باید صبر کنید چرا صبور نیستید میگم زشته افتضاحه جوابگوییتون میگه میخوای سفارش رو کنسل کن این مسئله مربوط به دولت میشه پست دولتیه تقصیر ما نیست اینه اعتبار اینه اعتماد و بزرگ کردن یه گدا

  13. سلام بنده هم یک گوشی نوکیا ۲۱۶ برای پدرم از دیجی کالا خریدم
    همون لحظه که تحویل گرفتم و از جعبه بیرون اوردم سیم کارت انداختم و شروع کردم طبق دستور نوشته شده روی جعبه اقدام به وارد کردن کد imei واسه طرح رجیستری که با پیام این کد جز کد های قانونی ثبت شده نیست روبرو شدم و انگار یک پارچ آب یخ ریختن رو سرم.فورا زنگ زدم پشتیبانی موضوع رو اطلاع بدم که ازم پرسید جعبه رو باز کردی گفتم اره بعد گفت باید زنگ بزنی به گارانتی که میشه شرکت سامتل.به اونجا زنگ زدم گفتن مشکلی نیست چند روز صبر کنید تو سامانه ثبت میشه.بهد از کمی تحقیق و تماس با سامانه متوجه شدیم سرمون کلاه گذاشتن و گوشی قاچاقه.دوباره به دیجی زنگ زدیم باز گفت به گارانتی مربوطه و ماهم فقط در صورت اشکال فنی گوشی و پس میگیریم.خلاصه سرتون و درد نیارم من که کلا از پیگیری منصرف شدم و میخوام شکایت کنم و واقعا خرید ازین سایت کلاهبردار و دروغگو رو به هیچکس توصیه نمیکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *