حدود دو هفته پیش بود که بنا به درخواستی یکی از دوستان یک لپ تاپ از سایت دیجی کالا خریداری کردم ، دوست بنده به علت ذیغ زمانی که داشت میخواست لپ تاپ خیلی سریع به دستش برسد ، بعد از اینکه سفارش را ثبت و پرداخت کردم نگاهی به صفحه مربوط به ارسال مرسولات انداختم که در آنجا قید شده بود سفارشاتی که از ساعت ۳ به بعد ثبت شوند روز بعد ارسال خواهد شد ، به دلیل عجله ای که بود و ندیدن این صفحه در بدو خرید با مرکز تماس دیجی کالا تماس گرفتم ، اپراتور تلفن را برداشت و بنده عرض کردم که به دلیل عجله ای که دارم میخواستم بدانم این لپ تاپ میتواند امروز ارسال شود و یا خیر ، که با صدای محکمی گفتند خیر ! بنده هم تشکر کردم … حدود ۲ ساعت بعد تماسی از  دیجی کالا گرفته شد که فرمودند فردا ساعت ۳ تا ۶ لپ تاپ ارسال میشود ، هر چند به شدت دوست بنده عجله داشت اما تشکر کردم و فردای آن روز از ساعت ۳ الی ۶ منتظر ماندیم ! اما نیامد که نیامد … با  دیجی کالا  تماس گرفتیم که صدای ضبط شده گفت زمان اداری تمام شده است … با خجالت زدگی تمام با دوستمان ارتباط برقرار کردیم و مساله را گفتیم و خداراشکر ایشان هم مساله را درک کردند ، صبح روز بعد با  دیجی کالا تماس گرفتم و از اینکه بدقولی کرده بودند شکایت کردم که پس از چندین بار پاس کاری میان اپراتور ها در آخر اپراتوری گفت مگر در کار خود شما مشکل پیش نمیاید ! خوب بنده جواب آخر را گرفتم که نه در  دیجی کالا  کسی به فکر مشتری و مشتری مداری نیست پس بریم دنبال زنده کردن خریدمان ! با کلی صحبت و نصیحت شدن از سوی دوستان  دیجی کالایی ، فرمودند که دستگاه ظرف ۲۴ ساعته آینده ارسال میشود که این هیزم در آتش گذاشتن بود … ازشان درخواست کردم که به هزینه خودِ من آن لپ تاپ را جداگانه ارسال کنند که گفتند نمیشود . دستِ آخر پس از ۲ ساعت مکالمه گفتند تا قبل از ۴ امروز ارسال میشود … ساعت ۴ هم گذشت و چیزی ارسال نشد … مجددا” تماس گرفتم و اینبار خداراشکر صدای ضبط شده نبود … با خستگی تمام مساله را از ابتدا تعریف کردم چون اپراتوری که قبلا” با من حرف زده بود حضور نداشت و گفتند پیگیری میکنیم تماس میگیریم … ساعت ۶ شد و تماسی گرفته نشد مجددا” تماس گرفتم و همانند بار قبل برای اپراتور جدید مساله را تعریف کردم و گفتند ارسال شده است … و نهایتا” ساعت ۸:۳۰ شب دستگاه به دست من رسید و تنها چیز جالب این خرید این بود که پیک آن شرکت وقتی لپ تاپ را تحویل داد ، گفت شیرینی ما فراموش نشود …
داستان بالا یک تجربه واقعی در رابطه با خرید از سایت  دیجی کالا  بود ، سایتی که برای خود اسم و رسمی درست کرده است … اما من یک مشتری شاکی بودم و الان مدت ها از خرید لپ تاپ من گذشته ، بعد از پیش آمدن این مساله به این فکر کردم که شاید مدیریت محترم  دیجی کالا  آقای محمدی از این مساله خبری نداشته باشد ، که پرسنل مشتری مداری ندارد به همین جهت یک ایمیل زدم اما هیچ جوابی نداشت و به این فکر کردم که شاید این مساله برای  دیجی کالا  بسیار تکراری است و جزئی از سرویس دهی میباشد .
اما آقای محمدی عزیز ، شما هزینه بسیاری کرده ای ، تنها به عنوان یک مشتری پیشنهاداتی برای شما دارم :
۱- از پرسنل مشتری مدار استفاده کنید و یا حداقل یک دوره ۲ ساعته آموزش برایشان برگزار کنید .
۲- یک واحد امور مشترکین در شرکت شما لازم است ! که مشتری شاکی از این داخلی به آن داخلی نرود .
۳- یک ماژول کوچک ثبت تیکت در پروفایل کاربران بگذارید و پرسنل را مجاب کنید اظهارات مشتری را ثبت کنند تا اپراتور بعدی آن را بخواند نه اینکه مشتری ۱۰ بار مشکل خود را تکرار کند …
۴- یک سیستم پیگیری سفارش داشته باشید … نه اینی که الان دارید یک سیستم واقعی .
۵- کمی اطلاع رسانی خود را بهتر کنید ! من برای اینکه بفهمم چطور خریدم به دستم خواهد رسید سایت شما را زیر و رو کردم اما به لطف برنامه نویسی میتوانید این مساله در هنگام خرید هم ذکر کنید .
۶- سیستم رسیدگی به شکایات پیش پا افتاده ترین مساله در هر بیزنسی هست .

مسائل زیاد است و وقت تنگ انشاالله برای سایر مشتریان چنین تجربه ای پیش نیاید .