اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ محمدعلی 0دیدگاه

اول شرح داستان
هفته گذشته از یک تجربه بد در مورد خرید از سایت دیجی کالا گفتم اما این هفته میخواهم از یک تجربه خوب در مورد یک رستوران بگویم ، این هفته فرصتی شد تا برای شام به رستوران خاقان بریم ، بنده تخصصی در رابطه با رستوران داری و مدیریت رستوران ندارم اما مسائلی هست که در هر شغلی میتواند مشترک باشد و یا به عبارتی مثل همان دروس عمومی دانشگاه است . یکی از این دروس عمومی بحث مشتری مداری است ، طبق تماس قبلی که با رستوران خاقان داشتم یک میز را برای ساعت ۹:۳۰ شب رزرو کرده بودم که به دلیل آزاد بودن مسیر ساعت ۸:۴۵ به محل رستوران رسیدم ، ماشین را پارک و وارد رستوران شدم ، یک مهماندار به سمت من آمد ، نام بنده را پرسید و پس از چند ثانیه گفت میز شما تا چند دقیقه دیگر آماده میشود ،  هر چند رستوران شلوغ بود اما میز دیگری به من دادند و کمتر از ۲ دقیقه میز مربوطه آماده شد ، سفارش را دادیم و هر از گاهی در زمن مناسبی به رسم مهمانداری سوالی می شد که چیزی کم نیست ، منظور از زمان مناسب این است که هنگامی در حال جویدن غذا  و یا موقعی که در حال صحبت کردن  و یا گوش دادن میبودم بودم سوالی نمی شد ،  یعنی با دقت تمام و زیرکانه به رفتارهای مشتری نگاه می کردند تا زمان مناسب را شناسایی کنند اما نه نگاهی که مشتری را موذب کند و سپس سوال میکردند ، پس از اینکه صورت حساب را درخواست کردم یک فرم کوچک جمع آوری اطلاعات بر روی قبض پرداختی بود ، یعنی در این مورد هم فکر شده بود که پول مهم نیست ارتباط با مشتری مهم تر است ، یک پرسشنامه کوچک ، ساده و زیبا که اطلاعات اولیه مشتری را به منظور همان بحث مشتری مداری  و نظر سنجی درخواست میکرد که نشان میداد این اطلاعات داده های اولیه سیستم ارتباط با مشتری میباشد ، رستوران های زیادی رفتم و تجربه های مختلفی از برخورد پرسنل و کیفیت غذا داشتم اما تجربه رستوران خاقان آنقدر لذت بخش بود که پس از مراجعت به منزل به سراغ سایت رستوران خاقان رفتم و متوجه شدم که این رستوان یک باشگاه مشتریان دارد و فرمی که پر کردم فقط یک فرم ساده نبود و این نشان دهنده این است که مدیریت رستوران خاقان واقعا” یک مشتری مدار است . این یک تجربه لذت بخش برای من بود و از آن روز هربار که صحبت از غذا شده من رستوران خاقان را به دوستان خودم پیشنهاد دادم و امیدوارم این کیفیت همیشه حفظ شود .

حال چرا اینقدر لذت بخش بود :
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که خوب کجای این تجربه لذت بخش بود و خیلی از رستوران ها این کار را میکنند اما میخواهم نکاتی را به صورت تیتر وار از پارگراف بالا ذکر کنم :

رستوران خاقان با برخورد خود مشتریان خود را به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل میکند ، یعنی از یک روش خوب یعنی تبلیغ دهان به دهان بهره میبرد و این باعث میشود که هر برخورد + پرسنل یک مشتری بالقوه ایجاد شود .
رستوران خاقان غذای سنتی خود را با یک فضای کلاسیک و دنیای دیجیتال پیوند زده است ، یعنی با ایجاد یک باشگاه ساده مشتریان این فرصت را به قشر آنلاین و سرچر داده است که خاقان را در جامعه مجازی دنبال کنند و با ایجاد یک روش پلکانی خرید حتی مشتریان کم در آمد را هم به سمت خود بکشاند .
رستوران خاقان از یک فرصت خوب در پایان غذای با کیفیت خود برای وفادار سازی استفاده میکند ، یعنی یک غذای خوشمزه به شما میدهد و وقتی که هنوز ذهن شما درگیر طعم است از شما یک درخواست میکند که اطلاعات اولیه خود را به خاقان بدهید .
رستوران خاقان حریم خصوصی شما را حفظ میکند ، یعنی میداند که چه وقت از شما بپرسد که چه چیزی میخواهید و این همان نقطه تمایز و تصویری است که برای شما ایجاد میکند که اینجا حواسشان به همه چیز هست .
– رستوران خاقان در هنگام برخورد با شما توجه سایر مشتریان را هم جلب میکنند و قدرت مشتری مداری خود را با هر برخورد به جمعیت بیشتری نشان میدهند .

البته نکات بیشتر از این است و امیدورام تعداد این دسته از رستوران ها در کشورمون بیشتر شود و در آخر برای مجموعه رستوران خاقان آرزوی موفقیت دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *