شاید ۱۴ سال پیش پل آلن فکر نمیکرد که روزی طرح شکست خورده اش در جایی دیگر از این دنیا طرفدار پیدا کند و بر اساس آن طرح های دیگری ایجاد شود ، ۳ سال پیش سایت تخفیفان به همت خانم دانشور ایجاد شد و این اولین تجربه خرید گروهی در ایران بود ، پس از تخفیفان به فاصله کمتر از یک ماه سیر صعودی تولد سایت های خرید گروهی شکل گرفت و رقابت این رقبای تازه به ایران رسیده شروع شد. هر چند در این کارزار رقابت تغییرات زیادی در اساس این طرح یعنی خرید گروهی ایجاد شد اما سیر صعودی آن همچنان باقی است و همچنان هر از گاهی سایتی بر این مبنا با تغییراتی متولد میشود ، چندی پیش به سایت آفلند برخورد کردم که در این شلوغی بازار خریدهای گروهی ابتکار عملی انجام داده است و با تهیه خوراک (پیشنهادات) از سایت های خرید گروهی خود را تبدیل به یک مرجع برای دسترسی به پیشنهادات اکثریت سایت های خرید گروهی کرده است ، و در این تنوع تخفیف ها به کمک کاربران آمده بود ، اما امروز در وبلاگ یک پزشک تبلیغی در رابطه با یک سایت جدید دیدم ، سایت مپ فیف که همانند ایده آفلند میباشد یعنی تهیه خوارک از سایر سایت ها و نمایش آنها ، اما در قالب یک طرح زیباتر و البته کاربردی تر ، مپ فیف ابتکار عمل جالبی انجام داده است و با استفاده از گوگل مپ جاهایی که دارای تخفیف هستند را Point گذاری کرده است ، که این مساله میتواند ما را برای انتخاب یک تخفیف بهتر ، بیشتر راهنمایی کند ، سایت تازه نفس است و احساس میکنم همچنان تیم توسعه دهنده آن مشغول کار هستند اما شاید اگر امکانات دیگری نظیر :

– نسخه ویژه Smart Phone ها ، که بتواند با تشخیص Current Location نزدیک ترین تخفیف را پیشنهاد کند

– نمایش تخفیف ها در شعاع مورد نظر کاربر

– اطلاع رسانی به کاربران (خبرنامه)

اضافه کنند و کمی در بحث طراحی مساله Responsive و یا mobile version را رعایت کنند این سرویس میتواند بسیار کاربردی شود ، در کل من از این سایت بسیار لذت بردم و امیدوارم امکانات بیشتری و بهتری برای آن ایجاد کنند .