بُعد زمان با ارزش ترین بعد زندگی هر فردی است ، بر مبنای این مساله که بخواهیم فقط تنها ۸ ساعت و یا کمتر را به کار و فعالیت اقتصادی اختصاص بدهیم لازم است که بر تک تکِ لحظات آن مدیریت داشته باشیم ، تجربه شخصی که من در اکثر جلسات با موضوعات و اماکن مختلف داشته ام این بوده که زمان زیادی صرف حاشیه ها میشود تا به مساله اصلی پرداخته شود و شاید حتی زمان برای رسیدن به مساله اصلی کم بیاید ، حال این را در نظر بگیرید که بخواهید با یک فرد پر مشغله جلسه داشته باشید و بخواهید به عنوان یک مدیر و یا مسئول مساله ای را مطرح کنید اما سایر حضار با پرداختن به مسائل دیگر مانع این مساله شوند ، به نظرتان چه حسی خواهید داشت ؟ با در نظر گرفتن این موضوع چندی پیش به دنبال راهنمایی در رابطه با این مساله بودم که چطور میتوان در این مواقع زمان شخصی را مدیریت کرد و حتی در این شرایط به هدف رسید که به مقاله ای در سایت josephwalla رسیدم که راهنمایی در رابطه با نحوه ملاقات با افراد پر مشغله منتشر کرده بود پس از مطالعه آن تصمیم گرفتم که آن مقاله را برعکس کنم و از بعدی دیگر مساله را ببینم یعنی چطور با افراد بی مشغله ملاقات کنیم در واقع چطور در جلسه ای که ممکن است در آن افرادی کم مشغله و یا بی مشغله حضور دارند بتوانیم با فرد مورد نظر صحبت و نتیجه گیری کنیم که ماحصل آن نکات ذیل شد :

یک

سعی کنید نزدیک و یا روبروی فرد مورد نظر قرار بگیرید .

دو

قبل از شروع بحث بدانید که چرا می خواهید ملاقات کنید و خود را از لحاظ روحی آماده کنید .

سه

در شروع بحث بگویید که هدف تان از این ملاقات چیست

چهار

قبل از شروع جلسه حتما یک لیست از سوالات آماده کنید

پنج

تمرکز داشته باشید و بدانید که می توانید در رابطه با موضوع بی نهایت صحبت کنید

شش

فقط به موضوع مشخص شده بپردازید ، اگر بخواهید در رابطه با سایر موضوعات هم صحبت کنید تمرکزتان را از دست می دهید.

هفت

یک جلسه خوب زمانی برگذار میشود که سوالات مهم در ابتدا مطرح شوند .

هشت

زمانی که به پایان جلسه رسیدید ، که ممکن است ۳۰ دقیقه و یا یک ساعت باشد ، بگویید که شما در مورد زمان حساس هستید و جلسه خود را به یک پایانی برسانید و این تمرین را داشته باشید که جلسات خود را بیشتر از یک ساعت نکنید .