تنظیم لیست وظایف روزانه یکی از کارهای روزمره من هست که با علاقه زیادی این کار را انجام میدهم ، تنظیم این لیست بیشتر برای من سرگرمی است و البته یک استراتژی مهم و موفق برای انجام دادن کارهایم ، مدت طولانی است که این کار را انجام میدهم و چندی پیش تصمیم گرفتم فواید و تغییراتی که رعایت این مساله در من ایجاد کرده است را لیست کنم و در این پست قصد دارم برخی از آنها را با شما به اشتراک بگذارم .

ایجاد نظم

تنظیم یک لیست وظایف یا To do list به شما کمک خواهد کرد که برای انجام کارها برنامه ریزی کنید ، با نوشتن وظایف شما قادر هستید که کارها ، پروژه ها و .. را به جزء های کوچک تبدیل کنید و آنها را سازماندهی کنید و سپس به انجام آنها بپردازید .

الویت بندی

با تنظیم لیست وظایف شما تمامی کارهایتان را پیش رو دارید و میتوانید انجام آنها را الویت بندی کنید و این یک تمرین موثر در انجام کارها و مدیریت وظایف است .

مسئولیت پذیری

عمل نوشتن باعث در ذهن ماندن میشود و این به خودی خود باعث میشود شما را نسبت به آنچه که نوشته اید مسئولیت پذیر کند و این یعنی احساس مسئولیت به خود.

مدیریت زمان

اگر آدم پرمشغله ای هستید ، نوشتن وظایف به شما در مدیریت زمان کمک میکند و شما میتوانید با برنامه ریزی در انجام کارهایتان زمان های زیادی را ذخیره کنید .

حس خوب

این مورد را جدی بیگیرید ! نوشتن لیست وظایف و انجام آنها به شما انرژی میدهد و شما را سرحال نگه میدارد و فقط نیمه خالی را هم در نظر بگیرید اگر عمل نکنید لیست به شما انرژی منفی میدهد .

کارگروهی

تنظیم لیست وظایف به شما کمک میکند که بتوانید کارگروهی انجام دهید و وقتی سرتان شلوغ است قسمت هایی از لیست وظایف را به جهت انجام به دیگران بسپارید .

جلوگیری از استرس

یکی دیگر از فواید تنظیم لیست کارهای روزانه جلوگیری از ایجاد استرس است ، وقتی شما لیست کارهایتان را داشته باشید و طبق برنامه ریزی انجام شده جلو بروید و انرژی های انجام کارها را جذب کنید مطمئن باشید جایی برای ورود استرس باقی نگذاشته اید چون شما مدیریت وظایف داشته اید .

نکات بالا جزء سلسله مطالب مدیریت وظایف بود و قصد دارم در این رابطه مطالب بیشتری را بنویسم ، اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارید میتوانید از طریق بخش نظرات آن را با من به اشتراک بگذارید .