بازاریابی

بازی وار سازی به طور گسترده ای در بحث بازاریابی کاربرد دارد ، طبق گزارش فوربز جهانی ۲۰۰۰ بیش از ۷۰% از شرکت هایی که در سال ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار داده اند از بازی وارسازی به جهت برنامه ریزی اهداف بازاریابی و مشتری مداری خود استفاده کرده اند .
در نوامبر ۲۰۱۱ ABC (Australian Broadcasting Corporation) با مشارکت یاهو نرم افزار Fango منتشر کردند که به وسیله آن بینندگان تلویزیونی را به تعامل وا میداشت این نرم افزار صدها هزار بار تاکنون دانلود شده است .

وفادارسازی

همچنین بازی وارسازی در برنامه های وفادار سازی مشتریان هم کاربرد دارد ، در سال ۲۰۱۰ استارباکس کارت های تخفیفی به مشتریان خود داد که به وسیله آن میتوانستند از کلیه شعب های استارباکس تخفیف بگیرند و در هر بار خرید سقف این تخفیف تغییر کند .

بهره وری

در سال ۲۰۱۲ شرکت Freshdesk با استفاده از بازی وارسازی در روند پشتیبانی مشتریان خود ، رقابتی میان کارشناسان پشتیبانی خود به راه انداخت که به واسطه آن ، پرسنل با عملکرد های خود و افزایش بهره وری نشان های ویژه ای دریافت میکردند .

در بالا به ۳ کاربرد بازی وارسازی در ۳ حیطه مختلف اشاره گردید ، موارد فوق تنها به جهت ذکر مثال هایی از قدرت بازی وارسازی بودند و در مطالب آتی با ذکر مثال های بیشتر در زمینه های دیگر به سراغ نمونه های عملی برای پیاده سازی خواهیم رفت .